jan
22

$ziasztok! Lett egy kedvenc festőm, Salvador Dalí, akitől ebbe a blogba is kiraknék pár idézetet és képet! :D

Hát igaz, elég őrülten néz ki a borító, de ez a könyv elférne a szülinapi ajándékaim között. ;D

Amit érdemes róla tudni: Ő egy katalán festő volt, Spanyolországban élt. 1904-ben született, és 1989-ban halt meg. Szürrealizmus egyik legnagyobb művésze volt. A festmények mellett szobrokat és filmeket is készített. Szülővárosában, Figueres-ben múzeumot is állítottak tiszteletére. 

 

 

"A túlzás az egyetlen dolog a világon, amiből sohasem elég."

"A festő nem az, aki ihletett, hanem aki képes megihletni másokat."

"A bohóc nem én vagyok. De ez a szörnyeteg társadalom nem ismeri fel, hogy ki az, aki azért viselkedik komolyan, hogy elrejtse őrültségét."

"Az elefánt és a légy közt talán fennáll valami hasonlóság. De maguk és én köztem?"

"Mindenkinek joga van a saját őrültségéhez!"

"Mikor én festek, a tenger tombol. Mások csak pancsolnak a fürdőkádban." ×Đ

Ez az utolsó pedig egy Picasso idézet, és azért raktam ki, mert le tudtam fordítani olaszra! :P

"A művészet hazugság, amely segít felismerni az igazságot." ~ "L'arte è una bubboda, che aiuta raffigurare la verità." :)

A bejegyzés trackback címe:

https://icsillymilly.blog.hu/api/trackback/id/tr812605699

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása